söndag

Gomorron, käka precis frukost. Idag har Linn sin provdag på jobbet, hoppas det går bra! ♥  ska träffa henne senare idag, då får  hon väl berätta hur det gick. Hon kan ju behöva lite exra pengar till höstlovet då jag o Linn troligen kommer åka till POLEN!! fan va kul! om vi åker är vi borta mellan 29-3:e :D







hoppas vi får tid till att besöka auschwitz, det vore en riktigt upplevelse att få se stället. Hur det såg ut och hur stort det var. Vi har läst om det förut i skolan och jag har läst andra självbiografer om folk som har kommit till auschwitz och faktist överlevt. Jag tror säkert att man blir väldigt berörd av att verkligen stå där, folk som varit där har berättat just om den obehagliga känslan som "ligger som ett täcke" över koncentrationslägret och att lukten av lik fortfarande finns kvar.. blir illaberörd av att höra sånt och faktan om att veta att tusentals människor blivit dödande och torterade vill jag ändå besöka stället, det vore ett minne för livet och jag vill verkligen uppleva känslan, tror mest att jag kommer känna hat och ilska men även sorg..


shit va jag skrev av mig nu.. :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0